جزئیات قطعات اجرایی  ارکستر نوای آفتاب

قطعات ارکستر نوای آفتاب به رهبری امین سالمی از مطرح‌ترین فیلم‌های سینمای ایران و جهان مشخص شد.
کد خبر: ۶۸۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸ - 10September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، ارکستر نوای آفتاب در ششم و هفتم مهر ماه با اجرای قطعاتی از فیلم‌های مطرح سینمای ایران و جهان روی صحنه تالار وحدت می‌رود و سایت بلیت فروشی این کنسرت نیز در ایران کنسرت از همین امروز باز شد.

امین سالمی رهبر این ارکستر گفت: برای این کنسرت که بصورت بی کلام اجرا خواهد شد ۹ قطعه از قطعات اجرایی کنسرت گذشته و هشت قطعه جدید نیز از دیگر برگزیده‌های مطرح سینمای ایران و جهان انتخاب شده است و دراین اجرا ۴ قطعه ایرانی و یک قطعه آذری و یک قطعه از سینمای ترکیه و مابقی قطعات از سینمای جهان هستند.

وی در ادامه گفت: قطعات فیلم‌های سینمایی «چشم ببر» با آهنگسازی دان پریستون، «سینما پارادیزو» با آهنگسازی انیو موریکونه، «لئون حرفه‌ای» با آهنگسازی اریک سرا، «پدرخوانده» با آهنگسازی نینو روتا،   «بازی تاج و تخت» با آهنگسازی رامین جوادی، فیلم سینمایی «عصر جدید» با آهنگسازی چارلی چاپلین، سریال ابن سینا  با آهنگسازی فرهاد فخرالدین، فیلم «قیصر» به آهنگسازی اسفندیار منفردزاده دراین کنسرت اجرا می‌شوند.

جزئیات قطعات اجرایی  ارکستر نوای آفتاب

فیلم ۳:۱۰ به یونا با مویسقی مارکو بلترامی، «تایتانیک» به آهنگسازی جیمز هورنر، سریال پوآرو با آهنگسازی کریستوفر گانینگ و استیون مک کیان، فیلم سینمایی «داستان عشق» با آهنگسازی فرانسیس له، «رومئو و ژولیت» با موسیقی نینو روتا، «ایزل» با آهنگسازی تویگار ایشیکلی، «آرشین مال آلان» با موسیقی اُوزِئیرحاجی‌بیگف و دو قطعه آخر از فیلم‌های سینمایی «گرگ‌ها» و «مادر» خواهد بود.

کنسرت مایستر داریوش حجازی و مدیر ارکستر جابر ماجدی هستند و تنظیم و ارکستراسیون قطعات توسط محمدرضا آقایی و امین سالمی صورت گرفته است که هر دو تهیه‌کننده برنامه نیز هستند. در این اجرا ۳۶ نوازنده می‌نوازند که بخش کلاسیک مشتمل بر ارکستر زهی و فلوت و پیانو، بخش پاپ شامل گیتار کلاسیک، گیتاربیس، اینوک و هارمونیکا و ساکسفون، درامز و کونکا و پرکاشن و گروه ساز‌های ایرانی شامل تار، سه تار، سنتور، قانون، تمبک و دف است.

بلیت فروشی این کنسرت در سایت ایران کنسرت و از این لینک https://www.iranconcert.com/concert/۱۶۲۴۹/ قابل دسترسی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار